Thuis begeleiding Aveleijn

Thuishulp voor kinderen met syndroom van down

 

  • Instelling:

Avelijn
Grotestraat 260
7622 GW BORNE

 

  • Voor welke doelgroepen kun je hier terecht:

Volwassen, jongeren, kinderen met een verstandelijke handicap

 

  • Wat is hun doelstelling van deze instelling:

Bij hun staat de cliënt centraal

 

  • Wat is hun visie/werkwijze:

Deze punten vinden ze belangrijk  en proberen hier ook naar te werken.

  • Iedereen helpt elkaar
    Het is hier belangrijk dat iedereen die betrokken is bij Aveleijn  waar het kan, geholpen word waar dat noodzakelijk is.
  • Hun eigen weg wijzer
    De cliënt leeft natuurlijk zo zelfstandig mogelijk. Ze besluiten en kiezen zoveel mogelijk zelf. Als het echt niet anders kan worden ze natuurlijk geholpen.
  • Ze voelen zich thuis
  • Het is belangrijk dat de cliënt zich thuis voelt, daarom moet hun leefomgeving aansluiten aan hun persoonlijke wensen met betrekking tot wonen, werken, dag- en vrijetijdsbesteding.
  • Iedereen houd rekening met elkaar
    Iedereen voelt zich verbonden met elkaar. Iedereen praat respectvol, eerlijk en open met anderen en  zoeken steeds naar oplossingen. Zoals iedereen wil dat ze behandelt worden zo moeten ze ook naar anderen.
  • We doen wat werkt
    Wij doen wat werkt en doen dat steeds vaker. We stoppen zo snel mogelijk met dat wat niet werkt. We zoeken doorlopend naar dingen die nog beter werken.
  • We ben voorbeeldig
    Als we iets doe dan wordt de wereld voor iedereen beter. We leven op een manier waar wij achter sta. Wij kunnen dat uitleggen en je mag ons daar op aanspreken.
  • ´K leef samen
    Wij zijn met alle anderen samen verantwoordelijk voor onze samenleving. Wij  zoeken anderen op en laat anderen bij ons toe. Wij heb anderen nodig en zij ons. Wij doen altijd ons best om een waardevolle bijdrage te geven.
  • We ontwikkelen ons
    We vinden het fijn om onze talenten te ontdekken en te ontplooien, want leven is ontwikkelen. We leren van alles van wat we  meemaken en steunen anderen ook in hun ontwikkeling.